Doktorice i osoblje u sali rade zahvat

Restorativna dentalna medicina & Endodoncija

U restorativnu dentalnu medicinu ubrajamo postupke odstranjivanja karijesa iz zuba (ispuni na zubu) sve do potrebe za endodontskim liječenjem (odstranjivanje zubne pulpe). Karijes je još uvijek, učestala bolest koja se rješava odstranjivanjem sa strukture zuba. Prazninu nakon odstranjivanja karijesa punimo određenim materijalom i to nazivamo ispunom. Današnje ispune odlikuje vrhunski efekt imitacije prirodne boje zubi, a uz to posjeduju sve bitne mehaničke i biološke karakteristike. Mikromehanički i kemijski vežu se pomoću adhezijskih sustava osiguravajući time čvrstu vezu sa zubom. Restauracija zubi estetskim kompozitnim ispunima danas je jedan od najraširenijih postupaka u stomatologiji. Kompozitni materijali estetski i funkcijski nadomještaju oštećeno zubno tkivo i uspješno saniraju zube oštećene karijesom kao i manje traume , a izvrsni su i za tretiranje manjih estetskih nesavršenosti, poput promjena veličine, boje i oblika zubi. Materijali koje koristimo su provjerene visokokvalitetne kompozitne smole i staklenoionomerne smjese. Obje skupine materijala su estetski prvorazredni dentalni materijali.

U nekim slučajevima karijes može uzrokovati nepovratno oštećenje pulpe zuba, što iziskuje endodontsko liječenje. Zubi kod kojih je došlo do upale zubnog živca (pulpe) podvrgavaju se vrlo zahtjevnom zahvatu, endodonciji. Jedan od glavnih uzroka je karijes koji nije na vrijeme saniran, pa je dospio do pulpne komore koja se nalazi unutar krune zuba i na vrhu korijenskih kanala. Endodontski je zahvat jedan od najpreciznijih i najsloženijih zahvata, a o njegovoj uspješnosti ovisi sam opstanak zuba.

Glavni je cilj endodontskog tretmana dijagnosticirati i sanirati bolno stanje, spriječiti širenje infekcije prema okolnom koštanom tkivu, očistiti i popuniti kanal zuba, te očuvati sam zub. Upravo se zahvaljujući endodonciji brojni zubi mogu spasiti od vađenja. Zubi koji su endodontski liječeni jednako su funkcionalni kao i vitalni zubi, a njihov se korijen može koristiti i za protetske nadomjestke. Cijeli je postupak u potpunosti bezbolan, te najčešće jednoposjetan, jer se provodi pod lokalnom anestezijom, a izvodi se suvremenom strojnom tehnikom instrumentacije korijenskih kanala.